sobota, 9 października 2021

Zmarł Zdzisław Derwiński




3 października 2021 roku zmarł nagle nie tylko mój  Przyjaciel, ale znany działacz polonijny

Dr Zdzisław Derwiński.

Założyciel i wieloletni prezes Muzeum i Archiwum Polonii Australijskiej, były redaktor Tygodnika Polskiego, członek różnych organizacji polonijnych, uczestnik wielu wydarzeń społecznych i kulturalnych.

Miałem przyjemność przez kilkanaście lat z Nim współpracować jako sekretarz MAPA. Jestem wdzięczny losowi za to, że było mi dane spotkać na swej drodze Zdzisława, wydaje mi się że wielu z nas czuje to samo. Jestem wdzięczny za wielką lekcję odebraną od młodszego ode mnie człowieka.

Jego postawa, stosunek do ludzi i własnych obowiązków, profesjonalizm, nienaganne maniery, takt i subtelność budziły zaufanie i podziw.

Był systematyczny i dokładny, cierpliwy, wnikliwy i rzetelny. Miał przeogromną wiedzę w swoim niezwykłym umyśle. Był to historyk nie tylko z wykształcenia ale i z zamiłowania.

Pióro miał lekkie,  przemawiał w sposób profesjonalny, a przede wszystkim bardzo ciekawy.

Zdzisławie będzie nam Ciebie brakowało! Będziesz żył w naszych myślach!

Ci, których podziwiamy i kochamy – nie umierają!

Żonie i Rodzinie składam wyrazy współczucia

Bogusław Kot

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy.