Szanowni Państwo, Strażnicy Języka Polskiego w Australii,
Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią pragniemy nowy rok szkolny
2019 rozpocząć spotkaniem z zaproszonymi gośćmi z Polski. Są to państwo Iwona
i Tomasz Stempkowie, metodycy nauczania języka polskiego
jako języka drugiego, autorzy serii podręczników „Polski, krok po kroku”.
Planowany
program spotkań:
piątek,
8 lutego – od godz. 15.00 – nieformalne spotkanie w kawiarni Domu
Polskiego w Ashfield
sobota,
9 lutego – godz. 14.00 – 19.00 warsztaty metodyczne dla
nauczycieli oraz zainteresowanych rodziców – Konsulat Polski, Woollahra
(przewidziany jest lekki posiłek)
niedziela,
10 lutego – w miarę potrzeby i zainteresowań możliwa jest
kontynuacja indywidualnych lub grupowych konsultacji
Do udziału w spotkaniach zaproszeni są także rodzice oraz
dziadkowie dzieci w wieku szkolnym.
Wstęp na każde z powyższych spotkań jest bezpłatny.
Prosimy jednak o wcześniejszą, to znaczy do 5 lutego
włącznie, imienną rejestrację uczestnictwa u jednej z wymienionych niżej osób:
Marianna Łacek: mlacek@optusnet.com.au
Podczas spotkań będzie możliwość zakupu podręczników „Polski,
krok po kroku”.
„...Cieszę się na planowane spotkanie - ja jak zawsze
poprowadzę warsztaty - będę starała się wciągnąć nauczycieli w wykonywanie
różnych zadań i przykładowych gier. Zawsze staram się pokazać koncepcję
jakiegoś pomysłu, którą potem każdy może dostosować do swojego poziomu uczniów
(wieku, wiedzy, czasem zainteresowań). Mimo że nasze materiały są dla nieco
starszych dzieci (oficjalnie od 10 w górę), sama pracowałam z nimi z
młodszymi, a wiem, że niektóre gry obrazkowe, a przede wszystkim pomysły
nauczyciele wykorzystują czasem i w przedszkolach. Wydaje mi się, że takie
szkolenie, to zawsze jest dobra okazja do wymiany pomysłów, czasem w czasie
szkolenia rodzą się nowe rzeczy - nawet publikacje (tak powstały tablice
gramatyczne i plansze i seria Czytaj) - więc pewnie warto zaprosić wszystkich,
bo my nauczyciele - jak lekarze - uczymy się całe życie, a na szkoleniach
zwykle wszyscy wymieniają się doświadczeniami.
Ja
planuję poprowadzić warsztaty oparte na wszelakich szeroko pojętych grach i
zadaniach językowych. Chciałabym tylko wiedzieć, jaką ilością godzin będę
dysponować i na jak dużą grupę nauczycieli w danym miejscu się nastawić, bo
inaczej wyglądają warsztaty w małej, a inaczej w dużej grupie.
Z
serdecznymi pozdrowieniami
Iwona
Stempek”
„...Planujemy
skoncentrować się na tym, aby pokazać jak nauczać polskiego w atrakcyjnej
formie (gry, zabawy), która zachęci dzieci i młodzież do nauki polskiego.
Oprócz tego myślę, że będziemy chcieli pokazać jak pracować z naszymi
podręcznikami zarówno dla dzieci jak i dla starszej młodzieży i dorosłych (w
tym ogólne założenia nauczania kontekstowego i podejścia komunikacyjnego).
Wydaje mi się także, że interesujące powinna być dla nauczycieli warsztaty na
temat platformy e-polish.eu - gdyż jest to idealne rozwiązanie w australijskich
realiach tj przy dużych odległościach i słabszym dostępie do materiałów
drukowanych.
Pozdrawiam
serdecznie z zimowego (nareszcie!) Krakowa,
Tomasz
Stempek
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy.