piątek, 25 stycznia 2019

Spotkanie z Iwoną i Tomaszem Stempek autorami podręczników "Polski, krok po kroku"


Szanowni Państwo, Strażnicy Języka Polskiego w Australii,



Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią pragniemy nowy rok szkolny 2019 rozpocząć spotkaniem z zaproszonymi gośćmi z Polski. Są to państwo Iwona

i Tomasz Stempkowie, metodycy nauczania języka polskiego jako języka drugiego, autorzy serii podręczników „Polski, krok po kroku”.



Planowany program spotkań:

piątek, 8 lutego – od godz. 15.00 – nieformalne spotkanie w kawiarni Domu Polskiego w Ashfield

sobota, 9 lutego – godz. 14.00 – 19.00 warsztaty metodyczne dla nauczycieli oraz zainteresowanych rodziców – Konsulat Polski, Woollahra (przewidziany jest lekki posiłek)

niedziela, 10 lutego – w miarę potrzeby i zainteresowań możliwa jest kontynuacja indywidualnych lub grupowych konsultacji  



Do udziału w spotkaniach zaproszeni są także rodzice oraz dziadkowie dzieci w wieku szkolnym.



Wstęp na każde z powyższych spotkań jest bezpłatny.

Prosimy jednak o wcześniejszą, to znaczy do 5 lutego włącznie, imienną rejestrację uczestnictwa u jednej z wymienionych niżej osób:



Marianna Łacek: mlacek@optusnet.com.au




Podczas spotkań będzie możliwość zakupu podręczników „Polski, krok po kroku”.




Dla przybliżenia uczestnikom tematyki oraz formy warsztatów i wykładów zamieszczamy fragmenty korespondencji z naszymi gośćmi:


„...Cieszę się na planowane spotkanie - ja jak zawsze poprowadzę warsztaty - będę starała się wciągnąć nauczycieli w wykonywanie różnych zadań i przykładowych gier. Zawsze staram się pokazać koncepcję jakiegoś pomysłu, którą potem każdy może dostosować do swojego poziomu uczniów (wieku, wiedzy, czasem zainteresowań). Mimo że nasze materiały są dla nieco starszych dzieci (oficjalnie od 10 w górę), sama pracowałam z nimi  z młodszymi, a wiem, że niektóre gry obrazkowe, a przede wszystkim pomysły nauczyciele wykorzystują czasem i w przedszkolach. Wydaje mi się, że takie szkolenie, to zawsze jest dobra okazja do wymiany pomysłów, czasem w czasie szkolenia rodzą się nowe rzeczy - nawet publikacje (tak powstały tablice gramatyczne i plansze i seria Czytaj) - więc pewnie warto zaprosić wszystkich, bo my nauczyciele  - jak lekarze - uczymy się całe życie, a na szkoleniach zwykle wszyscy wymieniają się doświadczeniami.

Ja planuję poprowadzić warsztaty oparte na wszelakich szeroko pojętych grach i zadaniach językowych. Chciałabym tylko wiedzieć, jaką ilością godzin będę dysponować i na jak dużą grupę nauczycieli w danym miejscu się nastawić, bo inaczej wyglądają warsztaty w małej, a inaczej w dużej grupie.


Z serdecznymi pozdrowieniami

Iwona Stempek”



„...Planujemy skoncentrować się na tym, aby pokazać jak nauczać polskiego w atrakcyjnej formie (gry, zabawy), która zachęci dzieci i młodzież do nauki polskiego. Oprócz tego myślę, że będziemy chcieli pokazać jak pracować z naszymi podręcznikami zarówno dla dzieci jak i dla starszej młodzieży i dorosłych (w tym ogólne założenia nauczania kontekstowego i podejścia komunikacyjnego). Wydaje mi się także, że interesujące powinna być dla nauczycieli warsztaty na temat platformy e-polish.eu - gdyż jest to idealne rozwiązanie w australijskich realiach tj przy dużych odległościach i słabszym dostępie do materiałów drukowanych.


Pozdrawiam serdecznie z zimowego (nareszcie!) Krakowa,

Tomasz Stempek


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy.